Sunday, September 25, 2005

Ergens beneden

Hier is mijn eerste berichtje vanuit Oz! Ik zit momenteel in Canberra en woon bij Aiesec mensen in, morgen ga ik op huizenjacht!!

De vlucht was veel te lang, in totaal 27 uur reizen, misschien was Texel toch beter geweest, alhoewel je vergeet snel de reisellende als je eenmaal in Oz bent!
Of toch niet? Toen ik in Sydney aankwam werd ik door een shuttlebusje naar mijn hostel gebracht, dat bleek te liggen in een buurt vol met junks en prostituees. De grapjurk zette mij af voor het verkeerde hotel (het AAA hotel ipv HAH). Dit hotel was gesloten en ik kon een nummer bellen, dus telefoonkaart kopen, neemt er niemand op. Inmiddels waren de telefoons bezet en daar sta je dan met al je bagage met veel te nieuwsgierige mensen om je heen. Toch nog een beetje helder nadenken en wat verder door de straat gelopen en voila daar was het HAH.

De Jetlag heeft de nodige pijn gekost, niet kunnen slapen tot 5:00, maar Sydney heeft veel goedgemaakt. Supermooie stad, Opera house en Harbor bridge gezien! Hier ga ik zeker nog terug komen.

Inmiddels zit ik in Canberra, groots opgezette stad met veel groen, een grote suburb (lees sim-city stad). Maar wel leuk. Gisteren bij wat mensen naar de finale van Australian football gekeken, super!

Morgen ga ik de stad in en eens kijken naar een kamer. Hopelijk krijg ik snel een eigen plekje zodat ik mijn koffer eens kan uitpakken... Woensdag 1e werkdag! Foto's volgens later als ik mijn laptop ergens kan aansluiten!!

3 comments:

Anonymous said...

Heb je 27 uur in het vliegtuig gezeten, kom je gewoon weer in Veenendaal West terecht... Alleen noemen ze het Canberra...

Erik said...

Met wat andere vegetatie, lente ipv herfst. Mensen die hardnekkig aan de verkeerde kant van de weg rijden.....

Anonymous said...

En aboriginals in plaats van Marokkanen...