Tuesday, September 27, 2005

Tulpen uit Amsterdam

Dan denk je dat je aan de andere kant van de wereld bent en wat hoor je vanuit een orgel op de Floriade? Tulpen uit Amsterdam... Er is momenteel een Floriade in Canberra, een jaarlijks terugkerend fenomeen, met honderden tulpen en narcissen en Aziatische toeristen met een camera.

Dat valt hier op, er lopen veel Aziaten rond, niet gek natuurlijk ik zit hier in de Asia-Pacific. Maar in tegenstelling tot de problemen die je tegenwoordig in ons land ziet lijkt iedereen hier goed ingeburgerd te zijn. Een melting pot, een soort Amerika maar dan toch weer anders. De mensen lijken hier wat meer van de wereld te zijn, niet zo conservatief als de Yankees. Ik zit natuurlijk wel in de hoofdstad, een groen simcity achtig geheel van suburbs en landmarks. Wellicht keer ik hier nog op terug als ik in de outback geweest ben...

Vandaag de eerste kennismaking gemaakt met mijn nieuwe werkgever, veel papierwerk, maar goed ik ga voor de overheid werken, dat is vrij universeel: veel bureaucratie... Morgen vroeg weer op en dan kan het echte werk beginnen!!!  

Inmiddels zijn de eerste foto’s te bezichtigen op de foto pagina!  

No comments: