Thursday, November 30, 2006

Romario & Co


Afgelopen zaterdag zijn we afgereisd naar the central coast (North of Sydney) om Romario te zien schitteren op zijn jacht naar zijn 1000e doelpunt in zijn imposante carriere. Het werd een schijnvertoning. Romario is natuurlijk een dagje ouder, en hard liep hij daardoor niet meer. Maar beide ploegen spelen zo bedroevend slecht voetbal dat hij de bal amper kreeg. Hij wist wel 3 goede kansen om zeep te helpen... Het is de tweede wedstrijd die ik nu gezien heb ik de A-League en het niveau ligt onder dat van de zaterdags amateurs, het lijkt nergens op. Foto's staan hier.

's Avonds wilden we gaan stappen, aangezen we in een klein plaatsje waren wisten we niet wat er te doen was, er bleken 2 clubs open rond middernacht, en daar komt dan heel ander publiek dan in Canberra of Syndey. Een nieuwe Aussie experience dus.

De zondag wilden we naar het strand omdat Gosford (waar werd gevoetbald) aan de kust ligt, helaas was het zeer bewolkt, dat is al de derde (uit 3) keer dit jaar dat als ik naar het strand ga het weer slecht is. Natuurlijk is het gedurende de week 35 graden in Canberra...

Vandaag ben ik bij een award ceremonie in parliament house geweest, er werden awards uitgereikt aan Indigenous Youth Leaders, presentaties en shows gegeven. Na afloop ging ik ook naar de lunch. Daar heb ik wat met ministers (ook van mijn Departement) en MPs kunnen praten, het is wel vreemd om te zien hoe simpel ze te benaderen zijn. Deze week is het de laatste week dat het Parlement zit voor het zomer reces, en er kunnen wat interessante zaken gebeuren. Zo is het niet onwaarschijnlijk dat de leider van Labor binnenkort uitgedaagt wordt voor zijn positie. Volgend jaar November zijn er verkiezingen, zoals het er nu naar uitziet wordt het een easy win for Howard en co.

No comments: