Monday, October 03, 2005

Labour day

Het begint al goed hier, vandaag is het labour day, dus lekker een lang weekend! Het leuke van Australiƫ is dat als een feestdag in het weekend valt je de maandag erna of de vrijdag ervoor vrij krijgt! Inmiddels heb ik er al drie werkdagen opzitten, interessant, er komen veel dingen op me af, leer veel te veel mensen in een te korte tijd kennen, gevolg zoektochten naar personen op de werkvloer, we zitten namelijk ook nog eens verspreid over de verdieping....

De eerste taken die ik moest verrichten hielden het briefen van de minister in (over een bepaald onderzoek dat op ons terrein was gedaan), ik krijg een project toegewezen, de Nederlandse (internationale) situatie m.b.t. jeugdwerkloosheid vergelijken met die in Australiƫ, dat lijkt me interessant!

Zaterdag heb ik een wandeling langs het meer gemaakt, er valt hier nog veel te ontdekken! Onder andere old parliament house bekeken. “Oude gebouwen vallen onder beschermde instanties (een soort monumentenzorg)” ik: “is dit zo’n oud gebouw dan?” “Ja minstens 80 jaar oud” ik: “nou dat stelt niet zoveel voor dus” “Jawel, de stad bestaat nog geen 90 jaar, voor ons is dit oud, cultureel erfgoed....” Ik vraag me af hoe ze Maastricht zouden omschrijven, wellicht zou iedereen gesommeerd worden te vertrekken en maken ze er een openlucht museum van..

Nog steeds geen huis gevonden, vrijdag wel langs geweest, maar er was niemand (had een tijd afgesproken), maar goed ook want zo florissant zag het er niet uit. Even langs een ander huis gelopen waar ik zaterdag a.s. langsga (een interview, zal me benieuwen). Blijkt dat de bewoonster in Maastricht heeft gewoond (“Do you know the Vrijthof en the Onze lieve Vrouwenplein?” Het zou toch raar zijn om te antwoorden nee nog nooooooit van gehoord....) Misschien dat dit dus een ingang biedt, de huizenmarkt is nogal overspannen, vooral als je in of om het centrum wilt wonen (en dat wil ik). Het huis is splinternieuw en zag er van buiten mooi uit, ben benieuwd....

Vandaag maar eens relaxen in de zon, de lente komt eraan!

4 comments:

Anonymous said...

En morgen weer een vrije dag: Dierendag!!

Erik said...

Moet je niet aan je scriptie werken?

Anonymous said...

He Erik jungske!

Hoor dat t allemaal prima gaat daar. Mooi zo. Hier smaakt het bier ook nog steeds goed. Al wat XXXX geprobeerd (Castlemaine). Vind t zelf niet te hachelen, maar goed, t blijft Australisch he...
By the way, hoest met de vrouwkes daar? Al wat autralische varianten van het zwemstertje gespot? (of wellicht een kangeroe/aboriginal of een "mate")

Anonymous said...

Zorg jij nou maar dat je een huis vindt, klaploper... Zodat je niet onder de brug tegen een smerige aboriginal aan hoeft te schurken...