Tuesday, November 29, 2005

Fietsen en Fatima

Na ons 8 weken geleden in een vlaag van verstandsverbijstering te hebben opgegeven voor the hartley ride, een charity ride van Canberra naar Mount Kosziosco en terug (450 km) hebben we dit afgelopen vrijdag t/m zondag daadwerkelijk ook gedaan. Het weer was ronduit slecht, regen, zelfs een hagelbui en op de top van de berg schijnt een blizzard te keer te zijn geweest. Het fietsen gebeurt in pelotons, met daar achter een busje die het verkeer moet waarschuwen, en dat is van levensbelang, want op een of andere manier werkt een fietser als een rode lap voor een stier op een hoop automobilisten, gelukkig zijn en geen aanrijdingen geweest. Helaas wel andere ongelukken, op dag 2 toen we downhill gingen botsten twee teamgenoten, waarvan een een andere AIESEC graduate, en dat zag er niet bijzonder fraai uit om me maar enigsinds diplomatisch uit te drukken. Er moest een ambulance (2) aan te pas komen en de gewonden werden overgebracht naar het ziekenhuis een plaatjes (Cooma, volgens het bord aan het begin van de stad 8000 inwoners) dit was echter wel 60 KM! verderop. Daar eenmaal aangekomen na uren wachten bleek het gelukkig mee te vallen, geen breuken, alleen lelijke schaafwonden die deze week nog de nodige pijn zullen meebrengen.

Ik heb hierdoor nooit de top van de berg gezien... Wel heb ik in Cooma (met dus 8000 inwoners) een pak de Ruijter chocolade vlokken kunnen kopen, het ontbijt wordt de komende weken weer een groot feest.

Vanavond heb ik drie hockey wedstrijden gezien, de eerste Nederland - Zuid Korea, 3 - 0, en wie was er prominent op het middenveld aanwezig? Ik zie de Bapoes al kwijlen, inderdaad dat was Fatima, voor degenen die denken Fatima, wie? Zie foto en eerdere publicatie! De wedstrijd ging in de eerste helft gelijk op, de tweede was Nederland duidelijk de betere. Wat jammer dat ik afgelopen zondag heb gemist, Nederland - Duitsland, 8 - 1. Na afloop nog even met Fatima gebabbeld, zowel in het Nederlands, Engels als Portugees (Lauro was erbij). De bondscoach laat de dames niet vrij om te gaan stappen :-( Ondanks alles heb ik toch nog wat
foto's geschoten.

Nog twee dagen werken en dan gaan we naar Sydney. Vrijdag naar de Foo Fighters, en zaterdag een voetbal wedstijd bekijken. Tussendoor Bondi Beach en Manly!

2 comments:

Anonymous said...

Had ze haar witte slang ook bij zich?

Anonymous said...

Ik kan me een kwijlende bapoe welvoor de geest halen. en daar is dan ook alle reden voor! Leuke jongedamed die Fatima. De afgelopen week was ze te zien in een uitzending van BVD. Daar hoorde ik dat ze ook nog optreedt als presentatrice voor een of ander TV programma. Heb je er wel goed aan gedaan om dat weekeinde naar Sydney te gaan?