Thursday, November 17, 2005

Soccerroos the Sequel.

Guus Guus Guus Guus. Het zal wellicht geen nieuws meer zijn, ZE HEBBEN HET HEM GEFLIKT! De Soccerroos zijn vertgenwoordigd in de Bondsrepubliek volgend jaar, ook mooi voor mij want op deze manier leeft het voetbal hier hopelijk een beetje meer, want wat dat betreft is het wel erg treirug gesteld hier. Ik heb de match gekeken in een stampvolle kroeg, met dezelfde sfeer als Euro 2004, bloedstollend, de penalties, Viduka mist, Schwartzer stopt, Soccerroos, here we go!

Morgen gaan we verhuizen naar de 5e etage. Dozen pakken hopen dat niets kwijt raakt en dan maandag kijken of alles inderdaad wel op tijd af is. Combinatie planning van de aannemer en overheid maakt dat toch wel zeer onwaarschijnlijk, misschien ben ik wel te sceptisch.

Een ander leuk aspect is het sociale leven, de andere Australische grads proberen ons volop mee te laten genieten van alles en zo krijg je aan het einde van de week genoeg uitnodigingen om op een feestje te verschijnen of ze te joinen in een kroeg. Plan voor morgen is eerst naar Old Parliament House te gaan en daarna zien we wel verder. Vandaag heb ik me ook ingeschreven voor een trivia night, een quiz avond waar je met een team een tafel bemand en de meest rare vragen moet zien te beantwoorden. Weer een stukje Aussie cultuur leren!

Als laatste wil ik nog even een link posten, die de bapoes mij hebben gegeven. Een  filmpje over de bedreiging die er heerst door de moslims, ook een actueel thema in Terra Australis.

Have a good one!

No comments: