Friday, March 03, 2006

la dolce vita

Het is alweer enige tijd geleden dat ik mijn wijze woorden via het WWW verspreid heb. Dus is het weer even tijd een update te geven, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat de lieve lezertjes zich zorgen beginnen te maken...

Het weekend van mijn verjaardag ben ik op een hike geweest, super om in het midden van de natuur 2 dagen te verblijven, kamperen bij de rivier, zwemmen in de rivier en 's nachts rond een kampvuurtje genieten van een niet door licht vervuilde hemel. Dat klinkt allemaal Utopisch, misschien iewat oubollig maar dat was super om mee te maken!

Dit alles is ook digitaal op foto vastgelegd. Op de weg terug zijn we wat wezen eten in Goulburn, halverwege de Sydney en Canberra langs de Hume Highway, dat schijnt (ik heb het even nagevraagd) model te zijn voor de gemiddelde platelands stad. Het is waarschijnlijk zo groot als Veenendaal, er is nog minder te doen, een par brede rechte wegen door het centrum met schikbarend lelijke bebouwing. De attractie van de stad is the Big Merino, ee gigantisch schaap (zie foto),zo vind je in andere steden the Big Lobster, the Big Mango, the Big Banana etc...

De zondag dat we terug kwamen hadden huisgenoten en vrienden een feestje geregeld bij the Belgian Beer Bar, waar je alle geneugten van onze zuidenburen kan krijgen, inclusief en puntzak friten met mayonaise.

Afgelopen vrijdag ben ik naar de Canberra show geweest, een soort braderie/kermis achtig gebeuren wat je hier ook in elke plaats eenmaal per jaar hebt. Een bonte verzameling van mensen, vee, andere dieren, en een menselijk kanon..

De zondag erop zijn we naar een short film festival geweest, waar, je raad het al allerlei korte films uitgezonden werden, het was buiten veel mensen, drankje erbij, la vita รจ bella!

1 comment:

Anonymous said...

Dag lieve Erik,
Fijn te horen dat het leven je daar toelacht!
Trouwens, met die foto's van die halfblote adonissen rond een kampvuurtje heb je wel een lichte tinteling in mijn maag teweeggebracht! Ietskes later zag mijn ontbijt terug in brinta-vorm... Hiervoor mijn dank!