Friday, April 21, 2006

Queenstown

Na de vorige onvergetelijke trip heb ik de laatste twee dagen weer bijzonder veel moois gezien. Via een weggetje dat langs de Nieuw Zeelandse Alpen voerde ben ik eerst bij Lake Tekapo gestopt wat een zeer mooi uitzicht heeft ten opzichte van de bergen die erachter liggen,

Mijn tweede stop en tevens overnachtingplaats was lake Pukaki. Dit meer is gevuld met glacier water waardoor het zeer blauw eruit ziet en werkt als een spiegel, je kon de hoogste bergtoppen dubbel zien, zeer mooi bij ondergaande zon en een koud biertje erbij.

Dit keer had ik de beste camper een Mercedes 6 bed camper met douche en alles erop en eraan. Best wel lekker als je 's ochtends wakker word een warme douche te nemen in the middle of nowhere.

Het vrlaten van het terrein verliep wat minder soepel. Het weggetje (er liep een gravel/grind weggetje in een cirkel) werd een beetje on-egaal waardoor het haast leek of de camper ging kantelen. Het laatste heuveltje op bleek onneembaar, halverwege zaten twee kleine kuilen waardoor de wielen gingen spinnen. Dan maar achteruit, keren en terug. Ook dat bleek niet meer te gaan toen mijn achterwiel tegen een grote kei stil kwam te staan en ik niet meer kon voor of achteruit kon zonder mezelf dieper weg te graven. Gelukkig was binnen 1 KM een info punt en kon ik de AA (ANWB) bellen en kwam een 4wd me lostrekken. Wel grappig eigenlijk.

Toen restte mij nog 3-4 uur naar Queenstown via een bijzonder mooie omgeving, veel gebruikt voor Lord of the rings. Vlak voor aankomst ben ik bij een Bungee jump bruggetje gestopt, hier is de sport in 1988 ontstaan. Deze locatie is overigens ook gebruikt voor een BNN programma (real life) waar een persoon niet durfte te springen, geen idee hoe dat programma heet.

Morgen vroeg op in de bus naar Franz Jozef, een glacier...

2 comments:

Anonymous said...

kicken! heette dat programma

Anonymous said...

Gelukkig weet onze TV-autist 't...