Thursday, April 13, 2006

Stand van zaken

Vandaag nog even snel de laatste zaken afhandelen, bureau opruimen, contact opnemen met hostels, snel nog even 2 extra campers gehuurd, vlug naar huis, backpack inpakken, de auto in en naar Sydney.

Dat is in het kort mijn dag vandaag. Morgen vroeg vlieg ik naar Auckland vanuit Sydney en daarom ga ik vanavond al richting het oosten om morgen mooi op tijd de bus naar het vliegveld te pakken.

Ik heb nu in totaal 3 campers gehuurd, mijn reis begint zaterdag vanuit Auckland van waaruit ik in 2 dagen de camper moet afleveren in Wellington. Na een dagje daar te vertoeven pik ik een andere camper op en ga met de ferry naar het zuidereiland, alwaar ik de camper twee dagen later in Christchurch aflever. De dag erna weer een andere camper ophalen en die naar Queenstown brengen. Klinkt ingewikkeld maar ik kan deze wagens voor $1 per dag (50 eurocent) huren, ik kan me dus over het hele eiland vervoeren tegen alleen de benzine kosten, en omdat het om campers gaat hoef ik niet elke nacht geld te lappen voor een hostel, ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

4h30 worden we opgepikt door een vriend die ons een lift naar Sydney geeft. Hopelijk gaat dat goed want toen we de vorige keer meereden had hij er een handje van enigszins te slingeren of de verkeerde weghelft te pakken (het is een Australier raar genoeg). Riemen vast dus!!

Ik denk erover na om een skydive te maken in New Zealand en een van de thermische baden te bezoeken. Voor de rest heb ik me nog niet erg verdiept in het land maar ik zal me zeker wel vermaken!

Happy Easter from Australia and New Zealand!

1 comment:

Anonymous said...

Klinkt weer goed erigoe. Maar je gaat toch zeker niet heel alleen in een camper zitten he? Of wil je de praktijklessen uit Billemaat erbij pakken en ga je toch voor een kangeroe?