Thursday, January 26, 2006

Under Down Under

Afgelopen maandag ben ik na een prima vlucht, overstappen in Melbourne, duurt 20 min. Aangekomen in Hobart, een klein slaperig stadje in het zuiden van Tasmanie, Mijn collega's aldaar hadden ene leuk programma voor me in elkaar gedraaid, ik ben naar verschillende externe contacten geweest (een soort CWI, een historische plek voor work for the Dole (zeg maar Melkert baan)) en dat was erg leuk. Ik heb er veel van opgestoken, goed idee om dit te doen. Over mijn hotel had ik ook niet te klagen, het oudste hotel in Australie, maar niet qua interieur natuurlijk, ik kreeg een free upgrade naar executive room!

Hobart zelf is erg klein, daardoor makkelijk te belopen. Wat gewinkeld, goed geshopt!, en naar de Salamanca, het culturele mekka geweest, en wie stond daar? Abel Tasman, een standbeeld compleet met twee Nederlandse vlaggen!

Woensdag avond ben ik naar Port Arthur gereden, het oudste convict gehucht in Australie, de rest van de dag heb ik rondgebracht op tasmania peninsula, mooie beelden! Zelfs nog even in de zee gezwommen, was errug koud, je merkt wel dat je hier weer een stuk dichter bij Antartica zit! Daarna doorgereden naar een national park met heeeeeeeeeeelllllllllleeeeee hoge bomen en een waterval, vervolgens ben ik naar Lanceston doorgereden, via deels onverharde wegen, soms kom je 100 KM niemand tegen of een pickup met op de voorbank een hond, typisch en leuk! Eens even kijken of ik nog wat mee kan krijgen van Australia Day vandaag!

1 comment:

Anonymous said...

Kan je niet zo'n Melkert-baan voor Bobs regelen?