Tuesday, December 26, 2006

Cairns

Cairns is een klein stadje in het noorden van Queensland, daar waar de tropen beginnen. Het ligt ook aan het great barrier reef. Het viel me qua temperatuur allemaal nog mee, net zo warm als Canberra, alleen is de luchtvochtigheid veel hoger. Eenmaal aangekomen bleek dat mijn bagage niet wat meegenomen, wat inhield dat ik de hele avond in mijn korte broek rond moest banjeren. Maar goed dat ik niet naar Melbourne ben gegaan want daar is het koud! In de gebieden waar de bosbranden hebben gewoed ligt nu sneeuw!

Na wat gedronken te hebben in Cairns (Hoegaarden!) ben ik de volgende dag op een excursie naar het regenwoud geweest. Dit was erg leuk, de tourguide kwam uit Canberra (net zoals de guide uit Darwin) en met een klein groepje hebben we gezwommen, gekanoot en de natuur bezichtigd. Heel veelzijdig en zeer de moeite waard.

Aangezien Cairns zelf niet zo heel bijzonder is ben ik de dag erna verder naar het zuiden gereisd. Met de bus naar Townsville en vandaar naar Magnetic Island vanwaar ik nu dit bericht schrijf.

Vrolijke kerst!

No comments: