Monday, October 31, 2005

Sydney

Afgelopen weekend ben ik weer in Sydney geweest, samen met Lauro de bus gepakt en na dik drie uur uitgestapt op Eddie Av, hartje Sydney. Wow wat een stad, fantastisch mooie gebouwen en parken, een schitterende natuurlijke haven en natuurlijk de stranden!



Vrijdag avond zijn we naar een club gegaag bij Circular Quay, dat houdt in dat je vanuit het ene raampje the Opera House kan zien en vanuit het andere the Harbour Bridge, magnifiek! Is weer eens wat anders dan de Markt in Veenendaal.

We zijn blijven slapen bij iemand van AIESEC, dat is super, je hebt overal contacten en je kunt overal terecht, we zaten op een zeer goede locatie.

Zaterdag na wat shoppen dan eindelijk naar Bondi Beach geweest. Weer wow, vreemd om eind oktober een strand op te lopen, super wit zand en dan voor je the Pacific Ocean (alleen de naam al....) Natuurlijk heb ik een duik genomen en al was het water iewat koud, ik ben blij dat ik the Pacific aan mijn lijstje toe kan voegen!

Heerlijk om je hangover van de dag ervoor weg te slapen on the beach... Na wat gegeten te hebben zijn we naar King's Cross gegaan naar een of andere bar. Ik had met voorgenomen om mezelf als Luxemburger voor te doen als ik werd aangesproken door vreemde figuren, en ja hoor kom je er een tegen die in Luxemburg geweest is en het een en ander ervan weet... Maar goed dat mijn gebrabbel als Letzebuerg werd aangenomen.



Om een uur of half drie besloten we om een biertje op een van de aanwezige sofa's te nuttigen, dat werd ons, met name mij fataal. Na enige tijd kwam er een bewaker en die ging voor me staan en keek als een halve debiel minimaal 5 minuten naar me, toen ik dacht, laat ik eens aardig zijn en vragen wat er scheelt, werd ik vriendelijk gesommeerd me zelf uit de club te verwijderen. Ik was te dronken aldus A. Borigonal. Na een discussie op een niveau die een dronkelap nooit zou kunnen bereiken kwam het erop neer dat ik iets teveel drugs zou hebben gebruikt. Logisch, wat is er leuker dan illigaal een jointje te roken in Oz terwijl ik het nog nooit eerder legaal heb gedaan..........

De volgende dag zijn we wezen shoppen, het regende zo'n beetje de hele dag en ik had geen jas bij me. Twee Calvin Klein broeken voor 70 euro gekocht een een paar Puma sneakers, ze hebben daar een of andere outlet mall en dat is dus zeer de moeite van het bezoeken waard!

Na een evenlange busreis terug, weer geen Kangaroes gezien onderweg, bestaan die beesten uberhaupt wel of zijn het net als Elanden fabeltjes? Eenmaal in Canberra Thai gegeten en toen begon de werkweek weer.

Nadat in Nederland de zomertijd is afgelopen is ie hier begonnen, nu is er dus 10 uur i.p.v. 8 uur tijdsverschil!

Morgen (dinsdag) Melbourne cup, een horse race waar het hele land voor stopt met werken, ben benieuwd! Aanstaand weekend Socceroos - Uruguay!

5 comments:

Anonymous said...

Vuile junk...

Anonymous said...

Hoe durf je... Jezelf als junkie kotsend over straat te bewegen en opgepakt worden door de plisie is je eigen keus. Maar Grolsch!!!????

Anonymous said...

He Erik,

klinkt allemaal goed wat je daar beleeft. Het feestje van B&S was prima; namens jou nog wat ingesproken op de videot (iedereen was positief over de jongens).

Hoe is het nou met de dames daaro? en dan geen simme "ik heb de vrouw van mijn leven ontmoet" arends-verhalen, maar de keiharde waarheid.

Groet, Jurrien
ps. de verhuizing ging prima; fotos bij rkdelange.blogspot.com

Anonymous said...

Trouwens, wie is die meid in de troon en die tegen je aanleunt met je fietsje?

Anonymous said...

Jaha, Jurriƫn.. Billema is goed bezig... De ene na de andere kip hangt tegen z'n fietsje aan... En dan moet Fatima nog komen...